پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

یادگیری زبان ترکی استانبولی با بهترین آهنگ ها

بهترین سایت آموزش زبان ترکی به زبانی ساده و به شیوه زبان مادری

یادگیری زبان ترکی استانبولی با بهترین آهنگ ها

۸۲ بازديد


همه فرهنگ ها یک نوع سبک موسیقی خاص خود را دارند. موسیقی یکی از ابزارهای پایه ای است که از طریق آن می توانید زبان را با آن یاد بگیرید. والدین با استفاده از موسیقی به فرزندان شان کلمات ساده را آموزش می دهند. موسیقی باعث تمرکز ما می شود و به ما کمک می کند تا بهتر چیزها را به یاد بیاوریم و نیز به ما کمک می کند تا زبانی را فرا بگیریم. موزیک همچنین به هماهنگی و رشد فیزیکی ما کمک می کند. بنابراین چگونه با استفاده از موزیک و آهنگ می توانیم زبان را یاد بگیریم و اینکه بهترین آهنگ ها برای یادگیری زبان مخصوصا زبان ترکی استانبولی چه می باشند؟ در این مطلب به بررسی ۴ روش برای یادگیری زبان ترکی بوسیله آهنگ خواهیم پرداخت و نیز به معرفی یک سری از آهنگ ها برای یادگیری زبان ترکی اشاره خواهیم کرد.

تاثیر یادگیری زبان با استفاده از موسیقی

تقلید کردن ساختارها و ریتم ها زمانی که در حال یادگیری زبان هستید مهم می باشد و این موضوع در مورد موسیقی نیز صدق می کند. زمانی که بچه ها با یکدیگر بازی می کنند و به آهنگ ها گوش می دهند بدن شان را حرکت می دهند در حالی که در حال بازی کردن هستند و تلاش می کنند چیزی را که می شنوند را تکرار کنند و به تقلید آن بپردازند. این تمرین و تکرار به بچه ها کمک می کند تا مهارت های زبانی را کسب نمایند. تکرار متن آهنگ ها مانند آهنگ های لالایی به کودکان کمک می کند تا کلمات و اصطلاحات در ذهن شان باقی بماند. کودکان ممکن است زمانی که به آهنگی گوش می کنند و یا آن را می خوانند معنی کلمات را ندانند. اما آن ها، آهنگ، کلمات و ریتم موزیک را بخاطر می آورند. کودکان بوسیله کپی کردن صداها به تمرین تلفظ کلمات می پردازند. این اولین گام برای یک کودک در درک معنی و استفاده از کلمات است.

در نتیجه این موضوع، اگر کمی فکر کنید احتمالا شما بسیاری از آهنگ ها و ریتم شان را بخاطر بیاورید که در کودکی آن ها را یاد گرفته اید. براین اساس از این موضوع می توانید همین الان نیز برای یادگیری زبان استفاده کنید برای اینکه بتوانید اصطلاحات، کلمات و تلفظ شان را یاد بگیرید و آن ها را بکار ببرید. این نیز یکی از دلایلی است که می توانید متن آهنگ هایی را که دوست دارید را به راحتی بخاطر بسپارید. البته برای یادگیری زبان بوسیله آهنگ ۴ روش مختلف وجود دارد که برای افراد مختلف متفاوت می باشد که در این جا به این ۴ روش اشاره کرده ایم.

 

یادگیری غیرفعال

یکی از روش های یادگیری با آهنگ از طریق یادگیری غیرفعال می باشد. شما می توانید این کار را با آهنگ های مختلف زبانی که می خواهید یاد بگیرید انجام دهید. در این روش شما موزیک را پخش می کنید و مشغول به هر فعالیتی که می خواهید انجام بدهید می شوید مثلا به مطالعه می پردازید یا آشپزی می کنید و یا مشغول تمیز کردن خانه می شوید. این کار را به صورت مستمر انجام دهید و اجازه دهید ذهن تان با آهنگ و زبانی که در حال یادگیری آن هستید آشنا شود. این نوع فعالیت شما را کمک می کند تا یادگیری زبان و تسلط تان بر روی آن بیشتر شود. یادگیری غیرفعال یکی از راه های ورود زبان به ذهن شماست. زمانی که در حال انجام کارهای تان هستید و آهنگ در حال پخش شدن است و پس از گذشتن مدت زمانی روز به روز با آن آشنا می شوید و به مرور با کلمات کلیدی، نحوه بیان، گرامر و دیگر موارد آشنا خواهید شد. با تمرین کافی و با گوش کردن به آهنگ های مختلف شما خواهید توانست تا صداها و کلمات مختلف را زمانی که جای دیگری آن ها می شنوید نیز تشخیص شان دهید.

 

روش حفظ کردن

شما می توانید از آهنگ ها استفاده کنید تا دایره لغات تان را گسترش دهید و کلمات را به صورت موثر بخاطر بسپارید. این روش بر روی خواندن متن آهنگ ها برای بهبود بخشید به توانایی های شما برای یادآوری کلمات تمرکز دارد. به متن آهنگی که در حال گوش دادن هستید نگاه کنید و آن ها را خط به خط مرور کنید. می توانید زمانی که در حال گوش کردن به آهنگ هستید متن آهنگ را بخوانید و یا سعی کنید خط بعدی را به یاد بیاورید قبل از اینکه توسط خواننده خوانده شود. روش حفظ کردن مهارت شنیداری شما را افزایش می دهد و نیز مهارت خواندن شما را نیز بهبود می بخشد.

 

همراه با آهنگ بخوانید

اولین روش برای یادگیری زبان با آهنگ این بود که آهنگ را به صورت غیرفعال آموزش ببینید. اما این روش سوم به این موضوع اشاره دارد که زبان را به صورت فعال یعنی با گوش کردن به آهنگ و خواندن آن فرابگیرید. به متن آهنگی که دوست دارید نگاه کنید. آهنگ را پخش کنید و سعی کنید با آهنگ، شروع به خواندن کنید. اگر در ابتدا کار سخت می باشد نگران نباشید، بخاطر داشته باشید مرور و تکرار چند باره و تمرین کردن راز موفقیت است. همانطور که باید در زبان مادری تان نیز یک آهنگ را چندین بار گوش کنید تا متن آن را یاد بگیرید و بخاطر بسپارید در نتیجه برای آهنگ های خارجی نیز باید این موضوع را به همین شکل در نظر داشته باشید. با تکرار و تمرین شما با گرامر، تلفظ، نحوه استفاده و … آشنا خواهید شد. همچنین از موسیقی که دوستش دارید لذت می برید بعلاوه اینکه این نوع تمرین به شما کمک خواهد کرد تا مهارت های شنیداری و خواندن تان نیز تقویت شود. یکی از راه های بررسی پیشرفت شما این است که تلاش کنید یک آهنگ را بخوانید. شما می توانید این کار را بدون پخش شدن موسیقی انجام دهید و یا می توانید این کار را به صورت کریوکی اجرا کنید. اگر بتوانید تمامی کلمات را بخوانید که عالی است ولی اگر نتوانید، می توانید برگردید به متن آهنگ و دوباره آن را چند بار مرور کنید تا قشنگ به متن مسلط شوید.

 

نوشتن متن آهنگ

برای انجام این روش می توانید به آهنگ گوش دهید و همزمان شروع به نوشتن متن آهنگ کنید. برای اینکار می توانید آخر هر جمله آهنگ را متوقف کنید و متن آهنگ را بنویسید. اگر به این روش شروع به یادگیری کنید اول تعداد کلمات کمی را متوجه خواهید شد اما کلافه نشوید. آهنگ را پخش کنید و هر چیزی که متوجه می شوید را یادداشت کنید سپس دوباره آهنگ را پخش کنید و کلماتی را که ننوشته اید را بنویسید. با این حالت تمرین قدرت شنیداری تان تقویت خواهد شد و نیز قدرت نوشتاری و دیکته شما بهبود می یابد. اکنون موقع آن است که به سراغ یک سری از آهنگ های ترکی برویم و با استفاده از آن ها به تقویت زبان ترکی بپردازیم.

 

لیست آهنگ های ترکی برای یادگیری زبان ترکی استانبولی

  1. Gul Rengi – Mustafa Ceceli
  2. Kalbimin Tek Sahibine – Irem Derici
  3. Askla Ayni Degil – Gulben Ergen & Oguzhan Koc
  4. Unutamam – Enbe Orkestrası & Mustafa Ceceli
  5. Aşk Mı Lazım – Buray
  6. Gizli Aşk – Feride Hilal Akın & Hakan Tunçbilek
  7. Sevgilim – Mustafa Ceceli
  8. Hoşçakal – Emre Aydın
  9. Unututum Elbet – Rafet El Roman feat. Derya
  10. Kabahat Bende – Buray
  11. Öpücem – Simge
  12. Icimdeki Duman – Ilyas Yacintas
  13. Yanki – Simge
  14. Özledim – Murat Boz
  15. Eski Sevgilim – Ozan Koçer
  16. Ben Ne Yangılar Gördüm – Ebru Yaşar
  17. Ne farkeder – Gökhan Özen
  18. Leylim Ley – Ebrahim Tatlises
  19. Allahim Neydi Gunahim – Ebrahim Tatlises
  20. Aramam – Ebrahim Tatlises

البته در این بخش ۲۰ تا از آهنگ های خوب برای یادگیری زبان ترکی استانبولی آورده شده که مطمئنا آهنگ های دیگری نیز برای یادگیری زبان ترکی وجود دارد مخصوصا آهنگ های خواننده بزرگ و معروف کشور ترکیه ابراهیم تاتلیس. امیدواریم با این آهنگ ها بتوانید زبان ترکی خود را با استفاده از راه های بیان شده به خوبی تقویت نمایید.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.