پنجشنبه ۳۰ فروردین ۰۳

چگونه برای یادگیری زبان ترکی استانبولی برنامه ریزی کنیم؟

بهترین سایت آموزش زبان ترکی به زبانی ساده و به شیوه زبان مادری

چگونه برای یادگیری زبان ترکی استانبولی برنامه ریزی کنیم؟

۱۱۴ بازديد


اخیراً، ممکن است به یادگیری زبان ترکی استانبولی فکر کرده باشید، اما برنامه ریزی روزانه برای یادگیری زبان ترکی استانبولی اولین قدم است که باید به آن عمل کنید. این مقاله به هفت روش موثر برای یادگیری این زبان با برنامه ریزی اشاره کرده است.قبل از درگیر شدن در نکات، باید توجه داشته باشید که این اشتباه است اگر اول فکر کنید که نمی توانید ترکی را یاد بگیرید چرا که بسیاری از خارجی ها هستند که به زبان ترکی روان صحبت می کنند، حتی گاهی بهتر از بومیان این کشور!

صحبت کردن به زبان ترکی (یا هر زبان خارجی) برای هر گروه سنی امکان پذیر است و بسیاری از متخصصان زبان بر این امر گواهی می دهند. اما برای یادگیری زبان ترکی، به راهنمایی و برنامه ریزی صحیح نیاز دارید.

در زیر به برنامه ریزی روزانه برای یادگیری زبان ترکی استانبولی که چگونه زبان ترکی را سریعتر یاد بگیرید آورده شده است. با تمرکز بر این موارد، یادگیری را در چند ماه تضمین شده بدانید.

یادگیری زبان ترکی استانبولی چقدر طول می کشد؟

یادگیری زبان ترکی بستگی به میزان انگیزه شما، زبان مادری، میزان مطالعه و موارد دیگر دارد. با این حال، اطلاعاتی وجود دارد که به شما ایده می دهد که چند ساعت طول می کشد تا زبان ترکی استانبولی را یاد بگیرید. سازمان (موسسه خدمات خارجی) دولت ایالات متحده تحقیق کرده است که چند ساعت طول می کشد تا یک انگلیسی زبان به زبان خارجی مسلط شود.

این تحقیق بسته به میزان نزدیک بودن آنها به زبان انگلیسی، زبانها را به پنج گروه مختلف طبقه بندی می کند. زبان ترکی در گروه چهارم قرار دارد که با زبان انگلیسی تفاوت زیادی دارد.

پس قطعا زبان فارسی خیلی ساده تر می شود.

آیا یادگیری زبان ترکی برای فارسی زبانان مشکل است؟

اگر یک فارسی زبان برای تسلط کامل به زبان هلندی به ۱ ساعت مطالعه روزانه احتیاج دارد، برای زبان ترکی به ۲ ساعت مطالعه نیاز دارد . اگر بخواهید کره ای یا عربی (در گروه پنجم در نظر گرفته شده) یاد بگیرید، برای همین میزان پیشرفت به ۴ ساعت مطالعه نیاز دارید.

اجازه ندهید این شما را بترساند زیرا بسیاری از موارد یادگیری را برای یک فارسی زبان آسان می کند. در زیر برخی از آنها آمده است:

  • دستور زبان ترکی بسیار منظم است و یادگیری آن آسان است.تقریباً هیچ استثنا یا افعال نامنظمی ندارد.
  • زبان ترکی استانبولی جنسیت یا حرف اضافه ندارد.
  • املای ترکی آوایی است.شما باید صدای هر حروف را بخوانید.(مثل فرانسوی نیست.)

روش ها و تکنیک های امیدوار کننده برای آموزش سریع زبان های خارجی بدون تلاش زیاد است. متأسفانه یادگیری زبان خارجی در خواب یا در ۳ هفته امکان پذیر نیست … برای رسیدن به هدف خود باید کمی تلاش کنید و به یک برنامه ریزی روزانه برای یادگیری زبان ترکی استانبولی فکر کنید.

به جای از دست دادن زمان با برنامه ها و تکنیک های بی اثر، بهتر است بدون از دست دادن زمان و هزینه به کلاس های آنلاین ترکی بپیوندید. فقط مهم است که گرامر را به طور سیستماتیک مطالعه کنید و از برنامه درسی که زبان شناسان حرفه ای تهیه می کنند پیروی کنید.

اگر در یک شهر بزرگ زندگی می کنید، باید بتوانید یک کلاس آموزش زبان ترکی در نزدیکی خود پیدا کنید. با این حال، اگر نمی خواهید یا می خواهید از درس های آنلاین استفاده کنید، می توانید دوره های آنلاین زبان مستر را هم در نظر بگیرید.

در زبان مستر می توانید از کیفیت کلاس های آنلاین مطمئن باشید زیرا ما بازخوردهای بسیار مثبتی از همه دانش آموزان خود دریافت کردیم.

۱- طبق کلاسهای زبان ترکی چرب زبان پیش بروید

ما معتقدیم که زبان و تعامل در یادگیری زبان ضروری دارد. دروس به صورت آکادمیک است و در زبان مستر بر بهبود مهارت های خواندن، نوشتن، گوش دادن و گفتار تمرکز می کند.

حضور مربی آموزشی و پیگیری آن چه به صورت‌ حضوری چه غیر حضوری بهتر می تواند به شما در پیشرفت زبان کمک کند. پس در برنامه ریزی روزانه برای یادگیری زبان ترکی استانبولی خود شرکت در آموزشگاه زبان مجاز را هم اضافه کنید.

۲-خودآموزی

یک نکته مهم که باید بدانید این است که هیچ کس یا هیچ تکنیکی به طور جادویی به شما زبان ترکی استانبولی آموزش نمی دهد. شما خودتان زبان را یاد خواهید گرفت. بنابراین، خودآموزی شاید مهمترین عادت ایجاد شده باشد.
حتماً هر روز درس بخوانید و یادداشت برداری کنید. برای انجام این کار، می توانید از فیلم های کوتاه دستور زبان ترکی در وب سایت زبان مستر استفاده کنید یا حتی فیلم هایی با زیرنویس ترکی تماشا کنید.

می توانید از ترفندهای زیر برای کمک به خودآموزی خود استفاده کنید:

اول، اطمینان حاصل کنید که الفبای ترکی را یاد گرفته اید، بر تلفظ تسلط دارید و واژگان خود را تقویت کنید.

بعداً دستور زبان و ساختار جمله را تمرین کنید و مطمئن شوید که هر روز زبان را تمرین می کنید.

همچنین، مطمئن شوید که با خودتان زبان ترکی صحبت می کنید و دائماً به پادکست ها گوش می دهید. گوش دادن به پادکست مفید است زیرا به تقویت مهارت های زبان شما کمک می کند.

۲,۱بسته خودآموزی چرب زبان استفاده کنید :

این دوره منظم برای کسانی طراحی شده که می خواهند با سرعت دلخواه خود تحصیل کنند. این دوره زبان ترکی استانبولی به روز را که امروزه صحبت می شود آموزش می‌دهد.

به همین دلیل، درک زبان گفتاری را سریعتر از هر روشی آغاز خواهید کرد.

کل دوره دارای فیلم های مربوط به گرامر، صدا و هزاران تمرین تعاملی است. در پایان دوره، شما قادر خواهید بود در مکالمات شرکت کرده و به سادگی صحبت کنید.

۲,۲فیلم های گرامری و یادداشت های قابل چاپ

ما نوزاد نیستیم و به همان شیوه ای که آنها یاد می گیرند یاد نمی گیریم. دوره های آموزش زبان ترکی استانبولی با ویدیو های آموزشی به شما ساختارهای گرامری را آموزش می دهد.

۲.۳ ضبط با رونوشت و توضیحات کلیدی (گوش دادن به نمونه صداها)

شما مستقیماً می توانید ترکی محاوره ای را همچون خیابان های استانبول  گوش کنید. همچنین ارتباط بین زبان و فرهنگ ترکی را مشاهده کنید.

۲,۴آزمون و تمرین سرگرم کنندهتعاملی

وقتی کلمه یا ساختار جدیدی می بینید، روز بعد به طور کلی فراموش می کنید. شما فقط باید این واقعیت را در نظر بگیرید و آنچه را که به طور مرتب با این تمرینات یاد می گیرید تکرار کنید.

بنابراین در دوره های آموزشي با برنامه ریزی روزانه برای یادگیری زبان ترکی استانبولی می توانید تمرین و تکرار هم داشته باشید.

۳- زبان ترکی را با یک معلم شخصی شروع کنید

یادگیری یک زبان جدید ممکن است زمان بر باشد. بنابراین، ممکن است به تلاش و منابع لازم برای کارکردن آن نیاز داشته باشید.

داشتن یک معلم شخصی یکی از این نمونه منابع است. یک معلم خصوصی درسها را برای شما سفارشی می کند و شما را در فرایند یادگیری راهنمایی می کند و آن را موثرتر می کند.

اگر موضوع به وضوح برایتان گویا نبود، همیشه می توانید با مربی خود به صورت پشتیبانی همیشگی مشورت کنید. آنها به طور مداوم گزارشی از پیشرفت یادگیری با سخنرانی های خودتان به شما می دهند.

مطالعه به تنهایی ضروری است، اما شما همچنین باید خود را در معرض زبان گفتاری هم قرار دهید.

یادگیری به تنهایی با یک کتاب درسی و بدون هیچ گونه کمک تخصصی ممکن است منجر به گفتگو با زبانی شود که در زندگی واقعی وجود ندارد.

۴- ترکی را بخشی از زندگی خود کنید و شریک زبان پیدا کنید.

غوطه ور شدن زبان یکی از ساده ترین روش ها برای یادگیری زبان جدید است؛ که باید آن را در برنامه ریزی روزانه برای یادگیری زبان ترکی استانبولی برای خود قرار دهید.

این شامل قرار گرفتن در معرض شرایط زندگی روزمره است که در آن مجبور هستید به زبان ترکی صحبت کنید. اگر این فرصت را ندارید، می توانید از طریق زیرنویس و ترجمه خود را درگیر زبان ترکی کنید.

تماشای مجموعه های تلویزیونی ترکی با زیرنویس فارسی به شما کمک می کند تا زبان ترکی را سریعتر بیاموزید و درک کنید.  هزاران محصول تلویزیونی به زبان ترکی وجود دارد! پس اگر می خواهید قبل از سفر به ترکیه زبان ترکی را بهتر یاد بگیرید، این تکنیک برای شما مفید خواهد بود.

علاوه بر این، می توانید با یادگیری فرهنگ ترکی، زبان ترکی را هم بیاموزید. به عنوان مثال، می توانید طبخ غذاهای خوشمزه ترکی را تمرین کنید. به نوبه خود، شما بیشتر خود را در معرض واژگان ترکی قرار می دهید.

همچنین ممکن است با تغییر زبان تلفن و رایانه، زبان ترکی خود را بهبود بخشید. همیشه مفید است! اما شما همیشه فرصتی برای یادگیری هر چیزی که در تلفن شما نیست نخواهید داشت. بنابراین، اجازه دهید به شما بگوییم که تنها تغییر زبان تلفن یا تماشای سریال های ترکی به شما ترکی آموزش نمی دهد.

۵- تمرین گوش دادن

هنگام یادگیری یک زبان جدید، تقویت مهارت های گوش دادن بسیار مهم است. این به شما کمک می کند آنچه را که بقیه می گویند درک کنید، بر زبان تسلط پیدا کنید و مهارت های گوش دادن خود را توسعه دهید.

تماشای برنامه های تلویزیونی ترکیه یکی از راه هایی است که می تواند به شما در تقویت مهارت گوش دادن کمک کند. می توانید برنامه ها را در تلویزیون یا YouTube تماشا کنید.

در مرحله دوم، شما همچنین می توانید به داستان ها یا افسانه های ساده برای کودکان گوش دهید. این به شما کمک می کند مهارت های شنیداری ترکی خود را بهبود بخشیده و مهارت خواندن خود را ارتقا دهید.

در نهایت، شما همچنین می توانید کلاس های صحبت کردن آنلاین ترکی را در نظر بگیرید. در آنجا می توانید مهارت های شنیداری ترکی خود را با پرسیدن سوالات و گوش دادن به پاسخ های دیگران تقویت کنید. کلاسهای سخنرانی به شما کمک می کند تا مهارتهای شنیداری ترکی خود را تقویت کرده و مهارتهای گفتاری خود را همزمان تقویت کنید.

گوش دادن به یک متن طولانی یا صحبت کردن افراد دیگر برای تمرین گوش دادن ضروری است. بنابراین، در برنامه ریزی روزانه برای یادگیری زبان ترکی استانبولی تا می توانید مشاهده اخبار به زبان ترکی را بگنجانید.
یافتن موضوعی که دوست دارید و تماشا یا گوش دادن به موارد مربوط به آن موضوع به زبان ترکی سرگرم کننده و مفید خواهد بود! بنابراین، سعی کنید فایل های صوتی در مورد اتومبیل ها، گل ها یا درام مورد علاقه ترکیه ای (هر علایقی که دارید) پیدا کنید. بارها و بارها به آن گوش دهید و سعی کنید آن را بفهمید!

۶- داستانهای کوتاه را به زبان ترکی بخوانید

اگر از افرادی هستید که عاشق خواندن هستید، داستان های ساده برای خواندن به زبان ترکی همان چیزی است که بدنبال آن هستید! یافتن منابع مطالعه دشوار است و بیشتر اوقات خواندن آنها خسته کننده است. به همین دلیل، یک کتاب داستان کوتاه و جذاب که به زبان ترکی ساده نوشته شده است را آماده کنید.

خواندن هر یک از داستانها با بخش واژگان درست در پایین هر صفحه به شما کمک می کند دستور زبان ترکی را تمرین کنید و بسیاری از کلمات جدید را بیاموزید. همچنین از خواندن ادبیات واقعی ترکیه هم غافل نشوید.

۷- وقتی اشتباه می کنید خوشحال شوید

بسیاری از مردم از صحبت کردن خودداری میکنند چون فکر میکنند شاید اشتباهی در هنگام صحبت کردن داشته باشند.

اگر می خواهید به زبان ترکی و تمام زبان های خارجی صحبت کنید، ترس از اشتباهات خوب نیست. هرچه بیشتر صحبت کنید و اشتباه کنید، سریعتر یاد می گیرید. زیرا وقتی اشتباه می کنید، آن لحظه را فراموش نخواهید کرد و دفعه بعد نیز اشتباه مشابه آن را مرتکب نمی شوید. پس وقتی اشتباه می کنید خوشحال باشید!

یک شریک زبان پیدا کنید که بتواند اشتباهات شما را تصحیح کند! این نه تنها یادگیری شما را سرعت می بخشد بلکه در حالی که در تلاش برای یادگیری یک زبان جدید هستید، اگر کسی شما را تصحیح کند، روحیه شما از بین نمی رود. اگر می خواهید سریع پیشرفت کنید، علاوه بر داشتن یک برنامه ریزی روزانه برای یادگیری زبان ترکی استانبولی به این مورد هم نیار دارید‌

همیشه از همه فرصت ها برای تمرین مهارت های گفتاری خود بدون ترس از شکست استفاده کنید.
همیشه اصلاحات را مثبت بگیرید و مطمئن شوید که بارها و بارها مرور می کنید تا بتوانید بهتر صحبت کنید.
پس با یک برنامه ریزی روزانه برای یادگیری زبان ترکی استانبولی و توجه به نکاتی که در بالا به آن اشاره کردیم می توانید با شرکت در دوره آموزش زبان ترکی استانبولی به پیشرفت بیشتری دست یابید.
فیلم آموزشی ببینید

۰ ۰

گام های یادگیری زبان ترکی (از کجا شروع کنیم و به چه ترتیب بخوانیم)

یادگیری یک زبان خارجه به‌صورت سلیس، تلاش و وقت زیادی را می‌طلبد بنابراین خود را با صبر و انگیزه تجهیز کنید تا برای این سفر آماده شوید! امیدواریم با یاری مکتب‌خونه بتوانید بهترین شروع را برای یادگیری زبان ترکی استانبولی داشته باشید.

برای یادگیری هر زبانی مراحلی در نظر گرفته می‌شود که با توجه به اثربخشی آن‌ها، به مرور به‌عنوان بهترین شیوه آموزش مورد استفاده قرار می‌گیرند. در دوره درس زبان ترکی مکتب خونه نیز تلاش شده است تا با به‌روز‌ترین و بهترین شیوه آموزش، قدم‌به‌قدم به سطوح بالاتر این زبان دست پیدا کرد. در ادامه، مراحل آموزش زبان ترکی استانبولی را با یک‌دیگر بررسی خواهیم کرد. اپلیکیشن آموزش ترکی استانبولی

گام اول یادگیری زبان ترکی استانبولی

در همان ابتدای کار کاغذ و خودکاری بردارید و هدف خود را بنویسید. این مهم‌­ترین مرحله است. چرا که بسته به هدفتان باید میزان زمانی که به یادگیری اختصاص می­‌دهید، متفاوت باشد. مثلا فردی که ترکی استانبولی را برای تحصیل و کار در کشورهای ترک زبان یاد می­‌گیرد نسبت به شخصی که برای مسافرت، تفریح و گردش به این کشور قصد یادگیری زبان را دارد بسیار نیازمند تمرین بیش­تری است. آموزش زبان ترکی استانبولی برای فارسی زبانان به ویژه به دلیل هم آوایی و وجود واژگان مشترک برای ایرانیان ترک زبان (ترک ایرانی) بسیار آسان­تر بوده و با سرعت بیش­تری انجام خواهد شد. آموزش ترکی استانبولی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.