جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

چند وقته می توانیم زبان ترکی استانبولی بیاموزیم؟

بهترین سایت آموزش زبان ترکی به زبانی ساده و به شیوه زبان مادری

چند وقته می توانیم زبان ترکی استانبولی بیاموزیم؟

۹۸ بازديد

مدت زمان لازم برای یادگیری زبان ترکی استانبولی

زبان ترکی استانبولی به عنوان یکی از زبان های مهم در خاورمیانه و منطقه غرب آسیا شناخته می شود. از این رو به دلیل موقعیت کشور ترکیه و روابط این کشور با کشورهای اروپایی و آسیایی و همچنین وضعیت اقتصادی و سیاسی و تجاری این کشور به عنوان یکی از قطب های مهم اقتصادی و توریستی باعث شده تا این زبان بیش از پیش مورد توجه برای آموزش قرار گرفته تا بتوان روابط بهتری را با کشور ترکیه برقرار کرد. از این رو فارسی زبانان به دلیل تاریخچه مشترک و وجود ریشه ها و کلمات گوناگون در زبان فارسی از زبان ترکی و بلعکس به یادگیری این زبان بسیار علاقه مند و مشتاق می باشند و این زبان را در اولویت های خود برای یادگیری قرار داده تا بتوانند از فرصت های مختلف که در کشور ترکیه وجود دارد نهایت استفاده را نمایند.

 

مردم ترکیه از جمله مردمانی هستند که نسبت به زبان خود حساسیت بالایی داشته و یادگیری زبان انگلیسی به تنهایی نمی تواند به شما در این زمینه کمک نماید و شما با یادگیری زبان ترکی استانبولی نتیجه بهتر و مطلوب تری را کسب خواهید کرد. در این خصوص همواره این سوال که چه مدت زمانی برای یادگیری این زبان باید صرف کرد تا زبان ترکی استانبولی را آموخت همواره بین زبان آموزان ترکی استانبولی مطرح بوده که برای پاسخگویی به این سوال باید جنبه های مختلفی را در نظر گرفته و براساس آن ها به این سوال پاسخ داد. پس برای اینکه بتوانید پاسخ سوال خود را در این مورد کسب نمایید با این مقاله همراه باشید.

 

هدف از یادگیری زبان ترکی استانبولی

یادگیری هر زبانی بدون هدف ممکن نیست در نتیجه اول باید مشخص شود که به چه منظور می خواهید زبان ترکی استانبولی را یاد بگیرید. اگر بتوانید این موضوع را به صورت دقیق مشخص کنید خواهید توانست بهترین برنامه آموزشی را برای خود ترسیم کرده و در کنار آموزش درست و منظم در بهترین زمان ممکن نسبت به هدفی که معین کرده اید زبان ترکی استانبولی را فرابگیرید. در نتیجه اگر این موضوع برای تان مشخص نباشد در مسیر یادگیری با مشکلات بسیاری روبرو خواهید شد و یادگیری برای تان مشکل و حتی به یک زمان بی نهایت طولانی و طاقت فرسا بدل خواهد شد و در بسیاری از مواقع باعث خستگی و دلزدگی شما از آموزش می شود. در نتیجه برای اینکه بتوانید از مدت زمان آموزش و یادگیری زبان ترکی استانبولی مطلع شوید باید هدف از یادگیری زبان ترکی استانبولی را برای خود مشخص کنید که این موضوع باعث می شود حتی سطح و میزان نیاز شما برای یادگیری را نیز معین کند که تاثیر بسزایی در مدت زمان یادگیری شما خواهد داشت.

 

میزان زمانی که می توانید صرف یادگیری زبان ترکی استانبولی کنید

یادگیری زبان حتی زبان ترکی استانبولی اگر آن را یک زبان ساده در بین بسیاری از زبان ها تلقی کنیم در کنار استعداد شما در یادگیری زبان خارجی بسیار تحت تاثیر میزان زمانی است که شما صرف یادگیری و تمرین در بحث آموزش زبان ترکی استانبولی می کنید است. در این خصوص هر چقدر شما بیشتر برای یادگیری و تمرین در طول شبانه روز زمان برای این کار اختصاص دهید مطمئنا مدت زمان یادگیری زبان ترکی استانبولی را کمتر خواهید کرد البته توجه به این موضوع مهم است که منظور از صرف زمان بیشتر برای یادگیری بیشتر بحث تمرین کردن بوده و این موضوع که اطلاعات و آموزش زبان در کوتاه مدت با حجم بالای اطلاعات معمولا جواب درستی نخواهد داد اما تمرین بسیار شما را با یک جهش بزرگ در یادگیری روبرو خواهد کرد. که این موضوع دست خوش هدف شما و طریقه برنامه ریزی شما برای رسیدن به آن هدف است.

 

نحوه آموزش و یادگیری زبان ترکی استانبولی

از دیگر فاکتورهای تعیین کننده مدت زمان یادگیری زبان ترکی استانبولی نحوه آموزش و یادگیری زبان ترکی استانبولی است. مطمئنا کسی که در کلاس شرکت می کند با کسی که به صورت خودآموز می خواهد زبان ترکی استانبولی را آموزش ببیند مدت زمان یادگیری زبان برای شان متفاوت است همچنین هر کدام از مدل های کلاس ها نیز می تواند به یک شکل روی این موضوع تاثیر بگذارد کلاس های خصوصی و گروهی هر کدام به یک نحوه و روش به آموزش و یادگیری زبان ترکی استانبولی پرداخته و مدت زمان هر کدام برای آموزش متفاوت می باشد. از این رو این فاکتور نیز می تواند بسیار مهم و تعیین کننده باشد.

 

معلم زبان ترکی استانبولی

همواره آموزش جدا از بحث معلم و مدرس نبوده و در کنار زبان آموز نقش مهم و اساسی را معلمین و مدرسین زبان ترکی استانبولی در بحث آموزش زبان ترکی استانبولی ایفا می کنند. مطمئنا تجربه و مهارت در آموزش یکی از مولفه های مهم یک مدرس بوده که می تواند باعث یادگیری زبان به زبانی ساده شده و مفاهیم را به صورت راحت و قابل فهم و بدون حاشیه و سختی به زبان آموز منتقل نماید در نتیجه با داشتن یک مدرس خوب که تسلط کافی به زبان ترکی استانبولی دارد و از روش های نوین و بروز آموزشی آگاهی داشته و به طرق مختلف سعی در آموزش هر چه بهتر این زبان دارد می تواند زمان آموزش را برای شما تسهیل نماید.

 

منابع زبان ترکی استانبولی

منابع و کتاب های آموزشی زبان ترکی استانبولی و همچنین دیگر منابع سخت افزاری و نرم افزاری این زبان مورد استفاده در آموزش زبان ترکی استانبولی از مهم ترین موارد یادگیری زبان ترکی استانبولی می باشند که تاثیر بسزایی را در زمان یادگیری این زبان می گذازند. مطمئنا منابع معتبر با بیانی ساده که شامل تمامی موارد آموزشی یک زبان می باشند می توانند به شما کمک شایانی نمایند و شما از گمراهی و سردرگمی برای اینکه بخواهید به منابع گوناگون برای آموزش مراجعه نمایید مبرا کنند.

 

استعداد و تجربه یادگیری زبان آموز

البته یادگیری زبان یک امر اکتسابی است و همه افراد می توانند هر زبانی را که می خواهند فرابگیرند اما مسئله استعداد و نیز داشتن تجربه یادگیری زبان های خارجی می تواند به افراد برای آموزش راحت تر و صرف زمان کمتر در آموزش زبان کمک نماید و در نتیجه این موضوع هر چند تاثیر بالایی در این خصوص نداشته اما نمی توان آن را نادیده گرفت و مطمئنا می تواند به شما در رسیدن به هدف تان کمک نماید.

 

آیا زبان ترکی استانبولی سخت است؟

این موضوع به چه میزان می تواند در مدت زمان یادگیری تاثیر بگذارد؟ هر چند سختی یک زبان تنها با یک کلمه قابل بیان نیست اما برای زبان هایی که با زبان ترکی استانبولی فصل مشترک بسیار داشته و از لحاظ تاریخی و فرهنگی ریشه های مشترک بسیار دارد می تواند نسبت به سایر زبان ها آسان تر جلوه کند و در نتیجه یادگیری زبان ترکی استانبولی را برای شان سهل تر کرده و مدت زمان آن را به نسبت برای آن ها کمتر کند از این رو فارسی و عرب زبانان در این خصوص شرایط بهتری را برای یادگیری زبان ترکی استانبولی دارند. همچنین یکی از ویژگی های بارز زبان ترکی استانبولی در این است که هر چه می نویسند همانطور نیز می خوانند که این موضوع در بحث نوشتار و گفتار بسیار به زبان آموزان کمک کرده و یادگیری این زبان را آسان کرده است.

 

مدت زمان یادگیری زبان ترکی استانبولی

با توجه به موارد بیان شده در بالا مدت زمان یادگیری زبان ترکی استانبولی یک زمان مشخص نداشته و نمی توان به صورت مشخص بیان کرد اما به طور متوسط این زبان برای یادگیری و تسلط به زمانی ۱ سال و نیم تا ۲ سال وقت نیاز دارد تا بتوانید این زبان را با تمامی جزئیاتش یاد گرفته و به خوبی و با تسلط بالا صحبت نمایید. هر چند ممکن است براساس روش و برنامه آموزشی هر زبان آموز این زمان کاهش و یا افزایش یابد و شما براساس زمانی که برای یادگیری زبان ترکی استانبولی که صرف می نمایید این زمان را دستخوش تغییر نمایید در نتیجه اگر قبل از یادگیری موارد گفته شده را مد در نظر گرفته و قبل از همه هدف تان را برای یادگیری مشخص نمایید می توانید براحتی در زمان مشخص شده که مدنظرتان هست این زبان را یادگرفته و از آن بهره ببرید

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.