چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

چگونه زبان ترکی استانبولی را به فارسی ترجمه کنیم؟

بهترین سایت آموزش زبان ترکی به زبانی ساده و به شیوه زبان مادری

چگونه زبان ترکی استانبولی را به فارسی ترجمه کنیم؟

۱۰۵ بازديد


زبان ترکی از جمله زبان هایی است که در چند سال اخیر بسیار مورد استقبال بوده و هر روزه افراد زیادی برای یادگیری زبان ترکی اقدام می کنند تا به عنوان زبان دوم و یا در کنار زبان هایی چون زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و … آن را فرا بگیرند.

یکی از دلایلی که افراد زیادی مشتاق به یادگیری زبان ترکی هستند تبدیل شدن کشور ترکیه به یکی از قطب های مهاجرپذیر در خاورمیانه بوده و همچنین بسیاری برای پیدا کردن کار و یا تحصیل علاقه مند به زندگی در کشور ترکیه می باشند و نیز پیشرفت های کشور ترکیه در زمینه اقتصادی و مناسبات تجاری و همچنین فضای صنعت گردشگری و تکنولوژی باعث شده بیش از پیش بسیاری مایل به یادگیری زبان ترکی شوند تا بتوانند به راحتی با مردم این کشور ارتباط برقرار نمایند.

در این خصوص یادگیری زبان ترکی که یکی از زبان های شیرین و جذاب می باشد و به دلیل تاریخچه و همسایگی با کشور ایران دارای وجوه مشترک زیادی با زبان فارسی نیز می باشد دانستن معانی کلمات و ترجمه کردن جملات و کلمات بسیار مهم و کاربردی خواهد بود. مخصوصا برای کسانی که زمان کافی برای یادگیری زبان ترکی به صورت اصولی با شرکت در کلاس های آموزشی زبان را ندارند.

در این خصوص به معرفی یک سری سایت و نرم افزار برای ترجمه کلمات یا جملات در این مطلب پرداخته ایم تا بتوانید با استفاده از آن ها بهتر و راحت تر زبان ترکی را فراگرفته و یا از آن استفاده نمایید و درک بهتری از این زبان بدست آورید.

 

دیکشنری ترکی استانبولی بیاموز

اولین ابزاری که می خواهیم در این زمینه به شما معرفی کنیم دیکشنری ترکی استانبولی بیاموز است. دیکشنری ترکی استانبولی بیاموز یک دیکشنری رایگان و آنلاین می باشد که شما براحتی در هر زمانی که بخواهید می توانید به آن مراجعه کرده و معنی کلماتی را که می خواهید بدانید را در آن سرچ نمایید و براحتی و با توضیحات کامل در مورد نحوه استفاده از آن کلمه، معنی کلمه دلخواه خود را پیدا کنید.

این دیکشنری البته دارای دیکشنری های دیگر برای زبان انگلیسی، فرانسه، اسپانیایی و عربی نیز می باشد که شما می توانید برای این زبان ها نیز از این دیکشنری رایگان آنلاین استفاده نمایید.

این دیکشنری دارای یک سری محتواهای آموزشی در مورد زبان ترکی استانبولی نیز است که می توانید در صورت نیاز از آن ها برای یادگیری و فهم بهتر این زبان استفاده نمایید.

در کنار وبسایت شما می توانید این دیکشنری را در موبایل خود نیز نصب نمایید و براحتی از این دیکشنری بدون مراجعه به وبسایت آن نیز استفاده نمایید.

 

دیکشنری آبادیس

شاید پیدا کردن یک دیکشنری خوب و کامل برای زبان ترکی استانبولی که به صورت دقیق و اصولی بتواند به شما کمک کند کمی سخت باشد اما یکی از دیکشنری های زبان ترکی که می تواند در این زمینه به شما کمک کند دیکشنری آبادیس است. این دیکشنری آنلاین که شما می توانید اگر موبایلتان آندروید است آن را بر روی گوشی موبایل نیز داشته باشید برای زبان های دیگر نیز استفاده می شود.

یکی از ویژگی های این دیکشنری قسمت مترجم آن است که شما می توانید متن و یا هر جمله ای را که می خواهید را از زبان فارسی به زبان ترکی ترجمه کرده و همچنین تلفظ کلمات و جملات را نیز چک کنید.

با این دیکشنری در هر جایی براحتی می توانید کلمات و جملاتی را که می خواهید بدانید در زبان ترکی چطور آن ها را باید بیان کنید را داشته باشید.

 

گوگل ترنسلیت Google Translate

یکی از در دسترس ترین و محبوب ترین دیکشنری هایی که بسیاری از افراد برای زبان های مختلف برای پیدا کردن معنی کلمات و جملات و حتی متون از آن استفاده می کنند و جز اولین انتخاب های آن ها می باشد گوگل ترنسلیت Google Translate می باشد.

این دیکشنری بیشتر زبان های پرکاربرد دنیا از جمله زبان ترکی استانبولی را ساپورت می کند و شما براحتی می توانید کلمات و جملات خود را که در زبان ترکی می خواهید از آن مطلع شوید و یا به فارسی ترجمه نمایید با پایین ترین اشتباه پیدا کنید.

همچنین می توانید تلفظ آن ها را نیز بشنوید که با نحوه بیان آن کلمه نیز آشنا شوید. این دیکشنری یکی از ابزارهای سریع و کاربردی برای بسیاری از افراد است که می توانند معانی مختلف کلمات را به زبان های دیگر پیدا نمایند که زبان ترکی یکی از این زبان ها می باشد.

 

دیکشنری ترکی به فارسی مهمت کانار

یکی از بهترین دیکشنری های کتابی زبان ترکی به فارسی و فارسی به ترکی کتاب دیکشنری مهمت کانار است. این کتاب دارای ۳ جلد می باشد که جلد اول کتاب، فارسی به ترکی است، جلد دوم، ترکی به فارسی و جلد سوم یک دیکشنری دو طرفه می باشد. این دیکشنری برای سفر به ترکیه مناسب می باشد و همچنین برای ترجمه متون ترکی نیز می توانید از این دیکشنری کامل و جامع استفاده نمایید.

 

کتاب فرهنگ ترکی استانبولی به انگلیسی و فارسی

یک کتاب با ترجمه کلمات ترکی به دو زبان فارسی و انگلیسی که در آن کلمات تخصصی مربوط به هر رشته نیز آورده شده است. این کتاب تالیف دکتر قدیر گلکاریان است که عضو هیات علمی دانشگاه و انجمن زبان شناسان ترکیه می باشند.

در این کتاب ۲۵۰۰۰ کلمه زبان ترکی وجود دارد که به دو زبان فارسی و انگلیسی ترجمه شده اند. در این کتاب ریشه هر کلمه نیز توضیح داده شده و مشخص شده که آیا کلمه ای در اصل ترکی است و یا از یک زبان دیگر وام گرفته شده است.

 

نرم افزارهای دیکشنری زبان ترکی

برای ترجمه و پیدا کردن معانی کلمات و جملات زبان ترکی استانبولی می توانید از نرم افزارهای ترکی به فارسی نیز استفاده نمایید. این نرم افزارها به دلیل دسترسی راحتی که برای مخاطب دارند می توانند در بسیاری از مواقع بسیار مفید و کاربردی باشند هر چند که ممکن است خیلی  کامل نباشند.

از این دست نرم افزارها می توان به نرم افزار مترجم ترکی به فارسی یا دیکشنری ترکی به فارسی اشاره کرد. هر چند دیگر نرم افزارهای مترجم ترکی به فارسی نیز هر کدام به نحوی می توانند به شما برای یادگیری و ترجمه زبان ترکی استانبولی کمک نمایند.

 

سخن آخر

برای پیدا کردن معنی یا ترجمه جملات و کلمات در زبان ترکی استانبولی می توانید در کنار کتاب هایی که برای یادگیری این زبان مطالعه می نمایید از ابزارهایی که در بالا مطرح شده و دیگر مواردی که برای شما مناسب است و می تواند به راحتی شما را به هدف تان برساند کمک بگیرید.

معمولا دیکشنری ها و ابزارهای مترجم آنلاین تنها در صورتی که دسترسی به اینترنت داشته باشید می توانند به شما کمک نمایند پس حتما استفاده از نرم افزارهای آفلاین و کتاب را نیز از جمله آپشن های خود قرار دهید.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.